Kom och deltag i unikt tillfälle till fördjupning av det andliga livet!

Söndagen den 11 juni kl. 19- ca 21 kommer Stockholms stifts ställföreträdande biskop Metropolit Kyprianos från Grekland, som är på besök i Sverige denna vecka, leda en samling i Heliga Konstantin och Helenas församlingshem i Vårbergs centrum, Stockholm. Han kommer att tala utifrån en text om hur vi i praktiskt i vår vardag kan leva med Gud idag och på så sätt hitta mening och sann glädje i våra liv.

Tolkning från grekiska till svenska kommer att ske simultant. Det blir tillfälle till frågor och inlägg från de närvarande. Alla är varmt välkomna till ett unikt tillfälle att fördjupa oss i det andliga livet med vägledning från vår Metropolit som levt som munk i Heliga Kyprianos och Justinas kloster i Fili, Grekland, i över 50 år. Du behöver inte vara medlem av församlingen för att komma.

Söndag förmiddag 11 juni firas Orthros kl. 8 och hierarkisk liturgi kl. 10 med vår Metropolit i Heliga Konstantin och Helenas kyrka, Vårberg. Alla är välkomna att delta!